Op donderdag 10 april kwamen culturele professionals vanuit het hele land samen in het Centraal Museum Utrecht voor de themamiddag Werken aan Publiek. Een inspirerende bijeenkomst vol kennisdeling, praktijkvoorbeelden en verdiepende gesprekken over het inzetten van het Culturele Doelgroepenmodel.
Tijdens de middag werden inzichten en ervaringen uitgewisseld door o.a. het Rijksmuseum in Amsterdam, het Centraal Museum in Utrecht en de Maaspoort in Venlo. In verschillende deelsessies doken deelnemers dieper in de toepassing van het model, het betrekken van collega’s binnen de organisatie en het maken van keuzes die passen bij je missie en publiek.
Kers op de taart was de keynote van Ken Veerman, over missiegedreven werken in de cultuursector, waarover hij het boek Vertellers, geen verkopers heeft geschreven. Zijn verhaal zette aan tot denken over positionering, relevantie en duurzame publieksrelaties.
De middag werd vakkundig begeleid door moderator Yuki Kho, die de gesprekken scherp en betrokken leidde. Van tips als “Maak het behapbaar en eigen” tot “Het is een marathon, geen sprint”, de uitwisseling van inzichten zorgde niet alleen voor inspiratie, maar ook voor nieuwe ideeën en samenwerkingen.
Deze middag was een gezamenlijk initiatief van DEN Kennisinstituut cultuur & digitale transformatie en Rotterdam Festivals, en werd mogelijk gemaakt in samenwerking met de Regiopartners van het Culturele Doelgroepenmodel.
Tijdens de middag werden inzichten en ervaringen uitgewisseld door o.a. het Rijksmuseum in Amsterdam, het Centraal Museum in Utrecht en de Maaspoort in Venlo. In verschillende deelsessies doken deelnemers dieper in de toepassing van het model, het betrekken van collega’s binnen de organisatie en het maken van keuzes die passen bij je missie en publiek.
Kers op de taart was de keynote van Ken Veerman, over missiegedreven werken in de cultuursector, waarover hij het boek Vertellers, geen verkopers heeft geschreven. Zijn verhaal zette aan tot denken over positionering, relevantie en duurzame publieksrelaties.
De middag werd vakkundig begeleid door moderator Yuki Kho, die de gesprekken scherp en betrokken leidde. Van tips als “Maak het behapbaar en eigen” tot “Het is een marathon, geen sprint”, de uitwisseling van inzichten zorgde niet alleen voor inspiratie, maar ook voor nieuwe ideeën en samenwerkingen.
Deze middag was een gezamenlijk initiatief van DEN Kennisinstituut cultuur & digitale transformatie en Rotterdam Festivals, en werd mogelijk gemaakt in samenwerking met de Regiopartners van het Culturele Doelgroepenmodel.