;
Spring naar hoofdinhoud

Wie bezoekt kunst & cultuur? Wie juist niet, of nog weinig? Om hier meer inzicht in te krijgen en te werken aan publieksbereik, heeft Rotterdam Festivals het Culturele Doelgroepenmodel© ontwikkeld. ​Het Culturele Doelgroepenmodel deelt publiek op in groepen, op basis van culturele voorkeuren en gedrag. Het model onderscheidt drie hoofdgroepen: Intensief, Medium en Licht. Daarbinnen vallen 11 Culturele Doelgroepen, toegespitst op levensfase, demografie, socio-economische kenmerken en culturele interesses en gedrag.


Bekijk op deze pagina per doelgroep een korte animatie met basis informatie over die doelgroep. 

De Culturele Alleseters

De Kindrijke Cultuurvreters

De Weelderige Cultuurminnaars

De Klassieke Cultuurliefhebber

De Actieve Vermaakmangers

De Proevende Buitenwijkers

De Nieuwsgierige Toekomstgrijpers

De Flanerende Plezierzoekers

De Sociale Cultuurhoppers

De Lokale Vrijetijdsgenieters